Pot v Puštal

Pot v Puštal nas popelje po sledeh slavnih Ločanov, lepo ohranjene tipične arhitekture, starih obrti in celo mimo nekdanjega skrivališča hudiča.

• Priporočen čas za ogled

1 ura

• Dolžina poti

2 km

• 1

Pot pričnemo pri Poljanskih vratih na Mestnem trgu, kjer stoji informativna tabla, prečkamo cesto in krenemo po Kopališki ulici, po starem predmestju imenovanem tudi Spodnji Karlovec. Sprehodimo se mimo stare Firbarjeve hiše, kjer so se nekoč ukvarjali z barvanjem platna. Le nekaj korakov naprej na levi stoji rojstna hiša Frana Jesenka, priznanega botanika in genetika, enega od ustanoviteljev današnjega Triglavskega narodnega parka.

• 2

Nadaljujemo mimo Lepega znamenja naravnost po ulici do prehoda, kjer nas simbol poti – žaba z glavnikom - usmeri levo navzdol proti Hudičevi brvi, kjer je bila nekoč kovačija, mlin in žaga na vodni pogon. Na obeh straneh in na sredini Krive brvi stojijo znamenja, posvečena sv. Janezu Nepomuku, zavetniku mostov, ki je hudiča dokončno pregnal pod mogočno Šturmovo skalo ob brvi.

• 3

V naselju Puštal, ki se razteza na desnem bregu reke, stojijo stare hiše, ki s svojimi pročelji kažejo na značilno loško-cerkljansko gradnjo. Pot nas mimo kopališča vodi do stare Nacetove domačije iz 15. stol., spomenika slovenske dediščine z lepo ohranjeno zunanjo podobo in notranjo opremo.

• 4

Vrnemo se po isti poti do Hudičeve brvi, a namesto da jo prečkamo, zavijemo desno v ulico. Mimo starih hiš prispemo do Puštalskega gradu, v katerem je najdragocenejša loška umetnina čudovita Quaglijeva freska Snemanje s Križa iz leta 1706. Danes se v njem nahajajo prostori Glasbene šole Škofja Loka.

• 5

Pot zaključimo mimo kapelic Križevega pota na Hribcu pri cerkvici sv. Križa, od koder je najlepši razgled na Škofjo Loko.

• 6

Od tu do starega mestnega jedra nas nato loči le še kratek sprehod mimo nogometnega igrišča, čez Puštalski most in po klancu navzgor do začetne točke.

Dvorišče Puštalskega gradu

V BLIŽINI

Spletno mesto za boljše delovanje uporablja piškotke.
Ti piškotki ne posegajo v vašo zasebnost. Več ...